29.07.2016

Oslo KunstAkademi - Ny Kunstskole i Oslo Sentrum

Oslo KunstAkademi

Etter at skolen hvor jeg har arbeidet som lærer i mange år nå har blitt avviklet, føltes det riktig å starte en ny skole.

Mange oppfordringer fra tidligere elever har uten tvil vært nødvendig inspirasjon. Derfor etablerer jeg nå OSLO KUNSTAKADEMI som en ny kunstskole og undervisnings-retning. Jeg håper mange vil sette pris på og ha glede av skolens undervisningstilbud. For meg er dette en hyllest til det jeg elsker mest innen billedkunst; de klassiske kunstformene TEGNING, MALERI og SKULPTUR.

Min visjon er at dette Akademiet blir et sted for levende kunst med solid kvalitet.

Hva er Oslo KunstAkademi?

OSLO KUNSTAKADEMI er et undervisningssted startet av billedkunstner og skulptør, Frode Lillesund.

I tillegg til å være et sted for kunst-undervisning, kan også Akademiet regnes som en nødvendig kunstnerisk retning.  I vår samtid hvor "kunst" er et svært bredt fagområde, har det klassiske fundamentet falt bort ved de fleste utdannings-institusjoner for kunstnere. Oslo KunstAkademi ønsker bidra til å fylle dette faglige vakuum som en hyllest til Klassisk Figurativ Kunst.

Foruten å være en godt etablert billedkunstner, kunsthåndverker og skulptør, har Lillesund over 15 års erfaring som kunstlærer (i tegning, maleri, skulptur og keramikk). Som billedkunstner har han utført  store utsmykningsoppdrag og vunnet flere priser for sine kunstverk. Som Lærer har han tidligere arbeidet  bl.a. ved Kunsthøgskolen i Oslo, Nordisk Institutt for Scene og Studio og ved Christiania Kunstakademi.

VI FEIRER DEN NYE SKOLEN MED RABATTER PÅ ALLE VÅRE KURS I DEN FØRSTE KURSRUNDEN!
Besøk nettsiden og les mer om denne kunstskolen og om undervisningstilbudet;

her er også den offesielle facebook-siden;



Jeg er takknemlig for all hjelp til å spre ordet nå i oppstartsfasen av dette Akademiet, så del gjerne eventer og innlegg! 😇🙏
___________________________________________
Billedkunster, skulptør og kunstlærer Frode Lillesund

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...