28.11.2010

"Herlig debut for Lillesund" tekst: ... Karmsund Avis 13.06.2008

Herlig debut for Lillesund
-Det ble en fantastisk debut-kveld for meg. Jeg har faktisk aldri fått så mange komplimenter på én gang! 


Frode Mikal Lillesund (34) er i aller høyeste grad fornøyd med tilbakemeldingene han fikk for sitt skulpturarbeid - ”Joker” – på åpningen av Norsk skulpturbiennale 2008 på Vigelandsmuseets i Oslo sist torsdag.
Utstillingstemaet var ”Mangfold i tre dimensjoner” og den utflyttede haugesundskunstneren var på forhånd ikke lite spent. Etter mange års utdanning, læretid og intenst arbeid, skulle han endelig tre fram for både fagmiljøets og publikums kritiske blikk. Han kunne raskt legge usikkerheten til side:
-Mange var imponert over min ”Joker”. De roste skulpturen uhemmet. Du kan trygt skrive at jeg har fått solid inspirasjon til å fortsette mitt kunstneriske løp etter mange års knallhard innsats, sier Lillesund til Karmsund etter at åpningsdagen er passert. Han er fornøyd med seg selv, og han er fornøyd med rammen omkring:

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...